خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/31 - 14:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مازنی خبر داد:

آمادگی مجلس برای قانونی کردن ایده استفاده از سالن‌ سازمان‌ها به منظور اجرای برنامه‌های هنری

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از آمادگی این کمیسیون برای قانونی کردن ایده استفاده از سالن‌ همایش‌ ادارات و سازمان‌ها به منظور اجرای برنامه‌های هنری من جمله تئاتر خبر داد.

احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درخواست اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر مبنی بر استفاده از سالن‌های همایش‌ و آمفی‌تئاتر ادارات، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی برای اجرای تئاتر گفت: سازمان‌های مختلف ظرفیت‌هایی در اختیار دارند که می‌توانند ضمن هم‌افزایی با دیگر عرصه‌ها، فرصت استفاده مشترک از آنها را فراهم کنند؛ یکی از این ظرفیت‌ها، سالن‌های همایش و آمفی تئاتر است که قابلیت اجرای نمایش تئاتر در آن وجود دارد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به ویژه در شهرهایی که سالن اختصاصی برای اجرای تئاتر وجود ندارد، می‌توان با استفاده از این سالن‌ها هم به اهالی تئاتر میدان داد و هم هنر تئاتر را رونق.



خانه تئاتر، موضوع اجرای نمایش در سالن‌های همایش‌ ادارات و دستگاه‌ها را از طریق وزارت فرهنگ یا کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری کند



وی با اشاره به اعلام آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس برای کمک به این موضوع، تصریح کرد: خانه تئاتر می‌تواند این موضوع را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری کند.



خانه تئاتر گزارش دهد، پیگیری می‌کنیم



این عضو فراکسیون امید مجلس پیشنهاد داد خانه تئاتر نامه‌ای در این خصوص بنویسند تا وزیر فرهنگ یا کمیسیون فرهنگی مجلس یا در سطح بالاتر نهاد ریاست جمهوری، دستگاه‌های دولتی را ملزم به در اختیار گذاشتن امکانات خود برای این کار کنند.



مازنی گفت: البته در این مرحله بهتر است خود دستگاه‌ها هم‌افزایی داشته باشند و سالن‌های در اختیار را به سالن‌هایی چند منظوره برای اجرای تئاتر، اکران فیلم، برگزاری نشست‌ها و جلسات هنری و فرهنگی تبدیل کنند.



رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که دستگاه‌ها نتوانستند با هم همکاری و تعامل داشته باشند، می‌توان این ایده را در قالب طرحی در مجلس دنبال کرد؛ هیئت مدیره خانه تئاتر گزارش دهد که این موضوع در چه سطح و مرحله‌ای است تا کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 262058
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار